lørdag den 23. marts 2013

Min første omgang af Mrs. Billings

Igår lykkedes det mig at lægge sidste hånd på første omgang af Mrs. Billings. Efter inspiration af Anne-Mette har jeg også forsøgt mig med at lime nogle af mine elementer istedet for at ri. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det, selvom det er meget hurtigere end at ri. Jeg syntes at det er noget mere besværligt at sy de limede dele sammen end dem der er riet, da de ligesom sidder tættere til pappet end hvis man rier. Hvordan gør I andre? Hvilke erfaringer har I gjort med at lime contra ri?



3 kommentarer:

  1. Hej Tina.
    Det ser godt ud.
    Jeg prøver så vidt muligt kun at lime yderst på stoffet.Men har heller ikke den store erfaring i limning.
    Susanne ( Tappernøje )

    SvarSlet
  2. Godt gået med første del Tina!
    Det er rigtigt at stoffet kommer til at ligge lidt mere stramt omkring pappet, når man bruger limstiften og at man derfor nemmere kan komme til at stikke i papet, men jeg synes det er en vanesag.
    En fordel ved at bruge lime er jo så til gengæld at det går noget hurtigere end at ri.

    SvarSlet
  3. Hej Tina
    Jeg kan kun sige at efter jeg blev bekendt med limestiften hos Helene , ja så limer jeg alt mit stof på pap , det er rigtigt hvad Helene skriver, det er et spørgsmål om at man vender sig til det .
    Jeg har bl.a brugt limen til min kurve tæppe og bruger den også til min DJ .
    det er også rigtig at stoffet kommer til at ligge stramt omkring pappet men så kommer det til at passe til sidst.
    Håber at det er svar nok ellers skriv
    Knus Sanne

    SvarSlet