søndag den 14. april 2013

Nøjagtighed er en dyd

.. især til et projekt som Mrs. Billings.

Jeg tillader mig lige at lægge et par billeder af Elisabeths Mrs. B op. Jeg har ikke fået lov, men jeg er sikker på at hun tilgiver mig ;-)

Elisabeth er jo Mrs. B-opsyer ekstraordinaire. Hun syr ikke bare min/butikkens version, men også sin egen! Og hun er hele tiden nødt til at være "på forkant" for at kunne nå det. Således er hun i øjeblikket ved at lægge sidste hånd på min 3. omgang og er så småt gået igang med også at kigge på den 4. omgang, som vi har valgt stof til i denne uge. Uha, det bliver lækkert!

Nå, det som jeg ville vise her er, hvor nøjagtigt og pænt Elisabeth syer.

 
Læg især mærke til hvordan spidserne på alle hendes skabeloner går helt op til de omsluttende kanter. Det er MEGET vigtigt for "pasformen", at det ikke ser ud som om at ens skabeloner "svæver". De få millimeter ekstra kan give STORE problemer, når man skal have sine kanter til at passe ... og når man syr medaljon med mange dele over pap, så multicipleres dette pasningsproblem MANGE gange efterhånden som ens omgange bliver større og større.
 
 
Vi bruger udstandsede papper i det omfang de findes, men dem som ikke findes printer vi selv. Der forsøger jeg at trække "vokseværket" ud allerede ved printningen, således at I ikke skal bøvle for meget med dette. Det gjorde jeg f.eks. med rombe-borten i pakke 2, da butikkens version var vokset 1,5 cm på hver side!
 
Vi gjorde det ikke ved den allerførste trekantsbort - fordi der alligevel var så få skabeloner, at "vokseværket" var så beskedent at det godt kunne lade sig gøre at "holde det til" i syningen. Men, så kræver det også en akkuratesse som I ser Elisabeth udfolde på billederne her.
 
Som formanden for Århus Lærerforening Søren Åkjær sagde til os lærere om lockouten, da vi var forsamlet til stormøde i Vejlby-Risskov Hallen i fredags: "Hvis I synes det er hårdt, så er det fordi det er det!" Og det samme kunne jeg næsten sige til jer Mrs. Billings deltagere ;-)
 
Sig ikke, at I ikke var advaret på forhånd ;-)
 
Tak for øvrigt for de mange fine billeder I har sendt på det sidste. Der er godt nok ikke så mange kommentarer på dem, men det betyder ikke at der ikke bliver kigget på dem.
 
Keep the Pictures coming ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar